Jag räknar dagar jag räknar år

Så gick min dag medvetet åt till att göra ingenting annat än att läsa. Har läst två böcker, nördigt -jag vet. Men ibland känns allt så drygt att man endast kan koppla av till bra böcker. Och trots att jag inte gjort något annat ångrar jag det inte. Det har varit så skönt, känner mig utvilad, och jag vet att om varje lördag fick bli så här, skulle måndagen inte kännas så jobbig.
Imorgon har mamma bokat in sig i mitt liv. Vet inte riktigt vad hon tänkt sig, men jag misstänker en tur till stan. Behöver nämligen både nya skor och en ny jacka. Vi får se hur det slutartar, men just nu vill jag bara förtsätta läsa. Så jävla tråkigt liv, men det är nästan obehagligt så beroende fram kallande. Har du läst en sida så har du läst 100 och har du läst 100 kan du inte sluta. Desto mer du läser, desto mer måste du läsa.
Ha en trevlig lördagskväll.
Själv ska jag återvända till fantasivärlden..
Kram
Ida


Bild från sommaren 2011. Fotograf: Kära, saknade Bianca. Bianca från Stockholm


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0