waky waky

Har precis vaknat av att mamma stormar in i rummet på jakt efter min cykelnyckel. Vem vet vad hon ska ha den till? Hur som haver hittade hon den inte, och hjälpen av mig kan ju inte ha varit särskillt givande när jag halvsov och svarade som halvsovande människor brukar göra, med ett utdraget mmm..
Jag har såklart ingen som helst aning om vad jag ska göra med dagen. Men vill ändå göra något värt nu när det äntligen är helg igen. Har en känsla om att det lika fort som jag har skrivit klart det här kommer skifta till kära måndag. Har börjat inse att tisdagar är bäst. Varför? -För då är det längst till måndag. Så det goda man kan se med att måndag är första dagen på en ny vecka är den att man bara gör den en gång pro woche och då är den gjord. Hokus Pokus så kan man stryka den från vecko-kalendern.
Så jag råder även dig att göra något bra med dagen. Ta en höstpromenad, se det goda med hösten; de vackra färgerna träden visar upp innan de går i ide, vattenpölarna nattens regn har skapat och titta på de flyttfåglar som far mot söder. Vadfan säger jag? Sov människa Sov! Ta en bok eller lägg dig och Sov! För det är precis vad jag ska göra tills om någon timma då mamma kör upp mig igen.
KRAM
Ida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0