8=7,7-2=5

Idag har jag såklart varit i skolan.
Och om Hanna skulle läsa (vilket hon inte gör)
Så ska du veta att du var saknad på matten idag.
Jag är snart klar med diagnosen, långt efter alla andra, men endå.
Jag tror jag räknade 10 tal idag + att jag rättade typ 2 sidor.
Så, där kom dagens spam.
Men jag orkar nog inte stryka över idag-eftersom att ifall Hanna skulle
råka se det, så vet hon att jag vill att hon ska komma tillbaka.

Enligt min lilla "kalender" ni vet den jag skissade, så är det 8 dagar,
snart 7 dagar kvar till julafton.
Och med hjälp av min matteräkning så kom jag fram till att om
7 - 2 = 5, fem dagar är det julavslutning.
Tack för det ♥

Tog faktiskt hem rätt bok idag.
Aplåder, aplåder.
Så, när jag ändå skriver, kan jag skriva min inledning här, på bloggen,
som smakprov till de som kanske ska höra hela sedan.

Skeppsbrottet

Jag har valt att skriva en uppsatts om skeppsbrottet.
I min uppsatts kommer jag att skriva om en person som under
en upptäcksresa mitt på stilla havet råkar ut för skäppsbrott
och blir ensam överlevare.
Under första natten möter personen en ung kvinna, i 25 års åldern.
Kvinnan kan inte engelska och talar ett oförståligt språk.
Kvinnan är diktig överlevare, hon vet hur man renar vatten, får tag på mat
och sådant som krävs för att klara sig.
Personen, som jag kommer skriva om i jag-form, kallar kvinnan för Aqua,
det latinska namnet för vatten.
Aqua har dag för dag blivit alltmer orolig.
De har nu varit på ön i 4 dagar,
men vem är kvinnan, och vad är det som gör henne så orolig,
och varför har så få djur synts till?

Kram♥
Ida



Kommentarer
Hanna

ida, Jag läste det:)

aag beuka faktist läsa din blogg:]<3

2009-12-16 @ 17:21:47
URL: http://milkshakeee.blogg.se/
Ida♥

jusja!

eh, men du kanske inte viste att jag hade en ny, men nu ska jag läsa din.

(kom imorgon? tråkigt utan dej)

2009-12-16 @ 18:48:18
URL: http://midnightaragorn.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0