Stockholmskysst :**

Hej hej, har en hel del saker att berätta, så jag tar det dagvis, och jag börjar från fredagen den 11e Juni,

11 juni - Den efterlänktade skolavslutningen kom då, tillslut, och ja, nu har jag gått ut 7an, yey, och sedan börjar jag ju så klart i årskurs 8, men så långt ska vi inte tänka nu,,, Skolavslutningen började med samling i klassrummen 8,1o till 8,3o villket inte var så intressant, för övrigt så hade jag på mig en klänning med blommor på från BikBok jag köpte tisdagen innan. Själva avslutningen pågick från ca 8,3o till 9,4o i idrottssalen ;] Det finns inte så mycket mer att säga annat än att elevensval gruppen som valt musik uppträdde och jao, de va bra... Sedan höll rektorn ett l å n g t tal och sedan fick 9orna betygen och sen slutade vi.
Jag och Frida som har småsyskonen for direkt till deras skola och såg på deras skolavslutning, och 5-6an är inte populära längre-de gjorde en remix med de låtar våran klass uppträtt tidigare år och lade bara till School out for summer,,,, morr. Sedan for jag hem, gick ut med Aragorn [min smultron pojke] och åt lunch, en sådan där felix-mixa-själv-mat med lax och pasta, men tyvärr åt jag bara pastan, eftersom att laxen blev rå, när alla ätit klart kastade vi oss in i bilen, jag, mamma och pappa alltså, lämnade Gustav med farmor och farfar - och Aragorn i stugan. Och själva, var vi på väg till Stockholm, jag, för att träffa Bianca, som jag träffat på en internät sida för ca ett och ett havlt år sedan, i höstas började vi brevväxla, och sedan i mars så har vi pratat, och tro mig när jag säger att vi säkert höjt telefon räkningarna med mer än 1000 kronor ;]
Det tar en fruktansvärt lång tid att köra från Umeå till Stokholm med bil, men vi tog oss fram, och vi kom till slut fram till vårat hotell Scandic Alvik, i Alvik som ligger i Stockholm, (rätt så nära Bromma och Solvalla) och jag måste säga att det måste sett ganska skrattretande ut, jag i en sommrig klänning knappt ner till knäskålorna, barbent och i ballerina skor i regniga Stockholm, ni skulle sett folkets blickar, hahaha xD
Vi checkade in och gick sedan ner till en Italiensk restaurang i Alvik som jag måste säga är väldigt mysig, jag åt en Hawaii pizza - mums, och jag ska vara ärlig när jag säger att det var den godaste jag smakat,,, så om du någon gång är i Alvik, ät där.

12 juni - Okej, jag trodde att det skulle ta en evighet att ta sig igenom den natten, eftersom att jag nu, äntligen skulle få träffa Bibb < 3, men jag sov hela natten, och vaknade typ halv tio, tog en dusch, bytte om, eller ja, det gick inte så fort, och haha, pappa låg i sin säng, och hade typ en T-shirt på sig, mamma kommer precis ut från duschen, och jag räknar pengar - haha, vet, men jag har fått 2000 kronor av mormor, och jag ville lämna hälften i pappas börs, ifall jag skulle tappa dom, och just då kommer en utländsk kvinna in, med städdräckt, säger något obegripligt på något veard språk, stänger av Tvn, som pappa ligger och ser ett program på, säger "I´m sorry" och går ut, haha! fett läskigt alltså, aja, vi gick ner på frukostochgick sedan och hämtade jackor och väskor för att sedan gå till tunnelbanan. Jag skulle möta Bianca kvart över elva i Gallerian, som liger bredvid Plattan, om ni varit där, och precis som vi stiger av tunnelbanan så ringer min mobil, det är Bibb, som typ trodde att jag var en som satt där bakom henne, för det var en tjej som hade gått mot Bianca och tittat konstigt på henne och sedan satt sig snett bakom henne, haha, men det var självklart inte jag xD
Vi skyndade in och, jao, där såg jag henne, för första gången, i ett par melon gröna converse med röda skosnören och en jeansjacka. Jag hade föreställt mig att vi båda skulle vara pinsamt tysta, men nej, jag tror det gick ganska bra, vi pratade och pratade, gick in i alla gallerians affärer minst 3 gånger, vi åt lunch och gick ytterligare 3 varv xD haha, nejmen vi hade verkligen trevligt, jag köpte ett mörkgrönt linne från H&M för 99 kr, en vit och grå randig kofta från BikBok för 150 kr (orginal priset var 300, men det var rea, och när jag skulle betala visste inte jag det och kassörskan bah: 150 kronor tack, och jag bah: Va? Är det rea? haha, och så bah och hon bah och jag bah, nejmen hahahahahah nej, så var det inte, men nästan) och så köpte jag ett nytt hårband till fotbollen, som verkligen behövdes byebye kära, överanvända, röda puma panband, rest in peace < 3 Jag köpte även ett ljusljusljus brunt nagelack för 25, som nästan kan ses som en korsning mellan bege och brunt... xD
Vi skiljdes åt vid T-centralen, hon hoppade på sitt, och jag, med mamma och pappa på vårat. Det var smockat med folk i tunnelbane vagnen, och vi fick stå första halvan av vägen, vi stod bredvid en man, kanske 30 år om jag får gissa, och det var fett läskigt, han typ var helt drogad och han lyktade inte sprit, och brr, han såg helt borta ut, plus att han hade ett trettiotal pantburkar i en påse, som dessutom hade ett hål i sig, så hela tiden föll det ut minst en som han skulle ta upp, och han höll på att rammla omkull flera gånger, huvva.
Vi åt sedan grillbuffé på någon restaurang vid stranden i Alvik, det var, hm, rätt så gott, men det slog inte gårdagens ;]

13 juni - Vi packade ihop våra saker, klädde oss och åt frukost, sedan checkade vi ut och begav oss mot Älvsjö, där Bianca bor, det tog typ 111 år innan vi hittade rätt, men vi hittade, och hon bor med sina föräldrar, syster och ultra söta hund, maggan < 3 Och när hon visade mig sitt rum höll jag på att svimma av, haha! Vi har samma tapeter xD okej, kanske inte så märkvärdigt, men jag har aldrig sett någon med likadana som jag själv :] Hon visade mig lite granna av området och sedan var vi tvungna att fara hem, efter en väldigt lyckade helg i stockholm, en av pappas anställda, Frida, hade också varit i Stockhom över helgen, och hon åkte hem med oss, vi stannade på donken-okej väldigt intressant, och åt, sedan fortsatte vi mot ikea i sundsvall, och huvva, jag var fett trött redan innan,,,  men men, vi tog oss igenom allt, jag köpte bara en svart, du vet en sådan där gammeldags väckarklocka, typ med två saker på klockan och mellan en liten pinne som åker emellan så att den ringer.. ehe, jag köpte även tre bilpåsar,,, xD -mm, väldigt intressant. Vi kom hem 10, och även om det inte var så sent, sommnade jag, direkt...
Helgen vart väldigt lyckad, och jag längtar tills Bianca kommer hit < 33



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0