Fjälln

Godmorgon mina vänner. Här har jag stigit upp nu, sista veckodagen innan skolan. Tänk, att om bara några dagar tar denna underbara sommar slut, skolan börjar och livet går tillbaka till det normala. Pressen och stressen.
Far efter lunch till fjällen. Vi ska plocka kantareller, vilket jag hatar. Visst. Gott är det, men det är inte roligt att plocka. Alls. Blött och äckligt. Trött blir man och det regnar alltid. Usch, eller som det nya barnpassar språket lyder: blajblaj.
Har match på söndag, ännu oklart om jag hinner komma hem. Om jag ska hinna måste vi fara 11 från stugan, så, min plan för att hinna: Om det regnar så kommer de förmodligen inte plocka mer, men jag ska ruscha och städa hela stugan, själv om jag måste. Stiga upp 8 och städa till 11 så vi kan fara. Vill verkligen spela, är grymt taggad...
Annars får jag missa den, vilket mina föräldrar verkar planera. Eller inte. Värt ett försök i alla fall.
Bild från "skalet" som ligger precis vid Grönfjäll i en liten vacker dal som vi var i varje dag i påskas.
Vi tolkade bakom skotrarna upp för hela fjället och åkte offpist ner. Då känner man livet i sig vill jag då säga.
Vi ses på söndag.
Kram
Ida


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0