If...



Under konfan började jag tänka.
Jag har alltid tänkt att om det nu finns en Gud.
Varför är han inte rättvis?
Varför hjälper han oss inte?
Men så insåg jag.
Om det nu finns en Gud.
Så är han inte rättvis om han tar ifrån oss vår vilja.
Vi valde hur vår värld ska se ut och vara.
Vi orsakar krigen.
Och med fri vilja menas även fri tro.
Vi får själva välja vad vi ska tro på.
Och vad vi inte ska tro på.
Jag vet inte vad jag tror på.
Men jag tror att det finns någon
som ser oss
som en vakande ängel
någonstans i universum.
Vare sig vi tror eller inte
så tror denna ängel
på oss.


Var inte tänkt att bli som poesi. Ville bara lätta mina tankar. Och mina tankar är som poesi när jag ska uttryka dem, men det kanske är det som är tanken.

Puss på er.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0