Jag hinner inte med alla dagar

Hej!
Hade reflektionseftermiddag idag. Slutade alltså vid lunch, men har för det inte gjort någonting alls.
Suttit vid datorn, sett på värdelösa program och till och med sovit.
Visst hade man kanske kunnat nyttja ledigheten på lite trevligare sett, Modelljakten var ju faktiskt i Umeå i dag, men så insåg jag att det kanske är bäst att vila. Jag har en jobbig rethosta som släntar efter resten av förkylningen som till min stora förtjusning gett sig. Har träning klockan 19:00 och ska innan dess ha hunnit laga maten till de familia.
.
I helgen har jag varit hos farmor och farfar, spelat match och sovit.
Låg och läste på fredagskvällen och hörde något konstigt ljud där runt 01 tiden, det lät ungefär som om någon brät upp n låda eller liknande... Jag tänkte i alla fall inte mer på det. Vi bor ju i ett parhus, och hör det mesta från grannarna genom väggen. Hur de går i trappan, spolar toaletten eller stänger ytterdörren. Så jag tänkte att det var dem. Men när på lördagsmorgonen ett gäng poliser kommer till grannarna (inte de i parhuset utan de mittemot) och sa att det varit inbrott under natten började jag tänka på de ljud jag hörde. Och mycket riktigt var de tjuvarna jag hörde när de bröt upp fönstret för att ta sig in och ta diverse kontanter som smycken. Obehagligt...
.
Många kramar
Ida



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0